نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی
سرخط خبرها

آغاز رقابت ۷۶دختر ایرانی در قاره کهن

  • کد خبر: ۱۸۵۲۱۲
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
آغاز رقابت ۷۶دختر ایرانی در قاره کهن
قایق‌رانان شروع‌کننده رقابت کاروان بانوان در بازی‌های آسیایی هانگژو هستند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بازی‌های آسیایی هانگژو پس از یک‌سال تأخیر، از روز گذشته در چین آغاز شد و تا زمان افتتاح رسمی این رقابت‌ها تنها دختران قایق‌ران مسابقه خواهند داشت. تیم زنان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو متشکل از ۷۶ورزشکار است که کاروانی به‌مراتب کوچک‌تر نسبت به دوره گذشته را شامل می‌شود.

سیاست اعزام کیفی به بازی‌های آسیایی از سوی کمیته ملی المپیک سبب شد روی نام بسیاری از رشته‌ها و ورزشکاران قلم قرمز کشیده شود و درنهایت، ایران با کاروانی کوچک به هانگژو برود. ایران در بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا ۹۸نفر، در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون ۵۸نفر و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو چین ۸۶نفر و در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه ۲۶نفر ورزشکار زن داشته است. در هانگژو، تنها در یک رشته تیمی در بخش زنان در بازی‌های آسیایی حضور داریم و زمزمه‌ها و وعده‌ها بابت حضور احتمالی تیم‌های هندبال و والیبال به واقعیت نپیوست.

قایق‌رانی، پرجمعیت‌ترین تیم

با وجود تیمی‌بودن کبدی، بیشترین تعداد ورزشکار زن ایران در بازی‌های آسیایی چین به قایق‌رانی اختصاص دارد که با سیزده‌ورزشکار در رشته‌های زیرمجموعه که تعداد زیادی از آن‌ها شانس مدال هستند، در هانگژو حاضر خواهد بود. قایق‌رانان از امروز در ماده‌های روئینگ دونفره و چهارنفره به میدان می‌روند تا شروع‌کننده رقابت دختران ایرانی در هانگژو باشند. تا روز دوم مهرماه و شروع رسمی بازی‌های آسیایی هیچ رشته دیگری از بانوان ایرانی به میدان نمی‌روند. در تیم ملی قایق‌رانی رکسانا رازقیان (اسلالوم) الناز شفیعیان، تانیا کارگرپور، هدیه کاظمی، کیانا کمال‌زاده، ترنم اکبرزاده، هیوا افضلی، هدیه خیرآبادی و مائده شورگشتی (آب‌های آرام)، مهسا جاور، زینب نوروزی، نازنین ملایی و کیمیا زارعی (رویینگ) حضور دارند.

نگاهی به فهرست اعزامی‌ها

براساس فهرست ورزشکاران زن حاضر در بازی‌های آسیایی هانگژو رشته اسکیت با شش نفر راهی بازی‌ها می‌شود که بزرگ‌ترین غایب تیم نیلوفر مردانی است که از تیم ملی خداحافظی کرد. نگین شیخی، مهشید کیایی، نهال مقدم رحمانی، ملیکا منوچهری‌راد، رومینا سالک و ترانه احمدی نیز به میدان خواهند رفت. در بدمینتون فقط یک نماینده وجود دارد و یگانه کرمانی اعزام می‌شود. در تکواندو هفت نماینده داریم؛ آتوسا فرهمند پارسا، مرجان سلحشوری، مبینا نعمت‌زاده، ناهید کیانی، نرگس میرنوراللهی، آناهیتا توکلی و ملیکا میرحسینی وکیلی روی شیاپ‌چانگ خواهند رفت.

در تنیس نیز مشکات صفی نماینده زنان ایران است. البته در تنیس روی میز هم فقط یک نفر اعزام می‌شود که او شیما صفایی است و ندا شهسواری و مهشید اشتری غایبان اصلی کاروان ایران خواهند بود. کاروان تیراندازی نیز با اعزام‌۹نفر پرجمعیت است. الهه احمدی، نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، گلنوش سبقت‌اللهی، مینا قربانی، زینب طوماری، شرمینه چهل‌امیرانی، هانیه رستمیان و مرضیه پرورش‌نیا در هانگژو حضور دارند.

برای تیراندازی با کمان گیسا بایبوردی، زهرا نعمتی، مبینا فلاح و یسنا پورماهانی اعزام می‌شوند. مریم بربط در جودو و فرانک پرتوآذر در دوچرخه‌سواری رقابت می‌کنند. غایبان بزرگ این رشته هم سمیه یزدانی و ماندانا دهقان هستند. دوومیدانی هم دو نماینده دارد؛ فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد که جای خالی ریحانه مبینی، مهسا میرزاطبیبی و شهلا محمودی کاملا احساس می‌شود. الناز رکابی و محیا دارابیان نمایندگان سنگ‌نوردی هستند. نغمه خانجانی نیز در سوارکاری و مبینا علی‌نسب در شطرنج به مصاف حریفان آسیایی می‌روند.

در کاراته سارا بهمنیار، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری و فاطمه سعادتی و در وزنه‌برداری ریحانه کریمی، الهام حسینی و الهه رزاقی حضور دارند. تیم کبدی شامل محبوبه سنچولی، صدیقه جعفری، سعیده جعفری، رؤیا داوودیان، غزال خلج، محدثه رجبلو، زهرا کریمی، راحله نادری، فریده ظریف‌دوست، فاطمه منصوری، مریم سلگی و فاطمه خدابنده‌لو است. در ووشو و بخش تالو حانیه رجبی و زهرا کیانی و در ساندا الهه منصوریان و شهربانو منصوریان مبارزه می‌کنند. در کوراش نیز طاهره آذرپیوند، دنیا آقایی، ملیکا امیدوندچالی و زهرا باقری رقابت خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->